Skrivet av: Evelina | juni 7, 2012

konstig vecka!

Japp jag vet att jag sa förra veckan att flickorna hållit sig friska en bra stund nu,… Det skulle jag inte ha sagt för då slår förkylningen till. Moa blev sjuk redan i söndags så flickorna hemma med mig på måndag men jag hann på ett möte 15 30 då Jonas hunnit hem. Sedan på tisdagen fick Nelly gå till dagmamman så jag kunde jobba. Jonas skulle på möte på 10-16 så snälla Therese ryckte in och tog Moa. Planen var att jag skulle ha Moa med mig på sista personalmötet på eftermiddagen innan sommaren. Kändes egentligen inte ok men jag ville inte missa mötet och Moa kunde roa sig med youtube. Men så på lunchen ringde dagmamman nu var även Nelly sjuk! så snabbt hämta henne, tvinga ut Jonas från sitt möte så jag kunde gå på mitt. Hastade igenom det viktigaste för att sedan ta över flickorna och Jonas kunde fortsätta sitt kommunstyrelsemöte. 

Gissa om det var skönt med en röd dag mitt i veckan!

Så sitter jag nu redo att åka till jobbet så fort Jonas blivit klar på sin arbetsintervju som han är iväg på!

Sedan är fredagen ett kapitel för sig! Imorogn skall flickorna vara fotomodeller! CTH mini skall fota barn och behövde ett par söta flickorn och visst fick de låna våra två! Självklart ville ju jag vara med på detta spännande uppdrag så jag tog en semesterdag. Sedan visade det sig att dagmammorna firar sin årliga familjedaghemmens dag just imorgon. Typiskt! detta är något jag varit med på alla år och det är en mycket trevlig stund så detta har jag prioriterat. men men det såg så bra ut först foto 10 00 fira 14 00 sedan fick jag lov att klämma in en klipptid kl 13 00 för jag är så smart att spara att boka klipptid till bland den svåraste veckan på året att få en klipptid! och i helgen skall vi på bröllop så jag bara måste klippa mig denna vecka!

Men det såg ut att funka! men så kom det,… vi fick lov att flytta fototiden till 13 00!!! min klipptid! har försökt att flytta den men det gick icke. Så nu missar jag flickornas fototid och eventuellt också deras firande med dagmammorna. Men Jonas får vara med på trevligheterna. För även om flickorna är hemma och krassliga idag så tror jag att de vill och orkar fota sig 30 min i morgon för att sedan dansa lite kring midsommarstången och fiska fiskedam med dagmammorna 1,5 timme. De är hemma och tar det lugnt hela dagen idag och hela förmiddagen i morgon och så rysligt krassliga är de inte. Mest halsar som kliar och det syns ju inte på bild 😉

Snart semester!!!


Svar

  1. Åh, vad roligt att de ska fotas för CTH Mini… de har ju så jättesöta och tuffa huvudbonader och jag har redan sett ut vilken jag ska köpa till Linnea i vinter 🙂

    Hoppas flickorna håller sig friska så de orkar!!!

    Kram

  2. Ja visst är det spännande! typiskt att jag kommer missa själva fotandet men mest av allt är det inte roligt att Nelly låg i soffan helt orkeslös när jag kom hem 😦 superhög feber, en alvedon lite saft och sedan sov hon 17 30,…
    Så vi får väl se hur pigg hon är i morgon 😦 men sockerhög och med alvedon kanske hon orkar 30 min,…


Lämna en kommentar

Kategorier